پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227628
ابطحي: مالاميري از امارات با من تماس گرفت/ درخواست بدهکار فراري از بانک مرکزي براي انتشار اسناد وام ها
تاریخ انتشار : 1395/11/06 08:01:48
نمایش : 1060
نماينده مردم خميني شهر گفت: آقاي مالاميري از امارات با من تلفني صحبت کرد و درخواست کرد که بانک مرکزي تمام اسناد وام‌هايي که گرفته است را در دسترس مردم و خبرگزاري ها قرار دهد و مدعي است که در دولت روحاني حتي يک ريال هم وام نگرفته است و به طور کلي اين موضوع را تکذيب کرد؛ در حالي اسناد موجود صحبت هاي او را تاييد نمي‌کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد جواد ابطحي نماينده مردم خميني شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص اقدامات فريدون و ارتباط وي با بدهکار بزرگ بانکي اظهار داشت: مسئله فريدون براي اولين بار همراه با بحث حقوق‌هاي نجومي مطرح شد؛ برادر رئيس جمهوري توصيه‌اي به برخي از مسئولان براي انتصاب بعضي از افراد در پست‌هاي اقتصادي به خصوص مديريت بانک‌ها داشته است که بايد بررسي شود.

 

وي افزود: فريدون همچنين در زمينه اخذ وام از بانک‌ها در دبي و تبديل آن‌ها به ريال در داخل فعاليت‌هايي داشته که با روشنگري دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي ما متوجه شديم که سطح ارتباطات فريدون گسترده‌تر از آن است ما تصور مي‌کرديم.

 

نماينده مردم خميني شهر ادامه داد: فريدون با افرادي مثل آقاي مالاميري که شرکت‌هاي متعددي را به ثبت رسانده و فعلا هم در امارات مقيم است ارتباط خانوادگي داشته و با آقاي دانيال زاده ارتباط وسيعي داشته و مي‌طلبد که قوه قضاييه بدون اغماض و با قاطعيت و شفافيت لازم وارد پرونده شود.

 

ابطحي گفت: يکي از مطالبي که امروز افکار عمومي آن را مطالبه مي‌کند شفافيت در مورد پرونده فريدون است و قوه قضاييه هم بايد اطلاعات کافي در مورد اين پرونده را به مردم دهد تا افکار عمومي قانع شود.

 

وي افزود: از طرف ديگر دولت هم بايد طي نامه‌اي از دستگاه قضا بخواهد که که اين پرونده را بدون هيچ اغماضي بررسي کند که البته اين کار براي بازسازي چهره دولت و تنوير افکار عمومي هم بسيار موثر است.

 

نماينده مردم خميني شهر عنوان کرد: آقاي مالاميري از امارات با من تلفني صحبت کرد و درخواست کرد که بانک مرکزي تمام اسناد وام‌هايي که گرفته است را در دسترس مردم و خبرگزاري ها قرار دهد و مدعي است که در دولت روحاني حتي يک ريال هم وام نگرفته است و به طور کلي اين موضوع را تکذيب کرد.

 

ابطحي ادامه داد: اسناد موجود اين اظهارات را تاييد نمي‌کند و ما هم بدون سند صحبت نمي‌کنيم.

 

وي در ادامه تصريح کرد: از آنجايي که مالاميري يک ايراني است و از حقوق شهروندي برخوردار است بهتر است که به کشور بازگردد و پاسخگوي شبهات مطرح شده باشد، من از او دعوت کردم که به کشور بازگردد و جوابگوي اين مسائل حاشيه‌اي باشد.

 

نماينده مردم خميني شهر اظهار داشت: مالاميري در اين تماس تلفني مدعي شد که فرزندان او طي شش ماه گذشته بارها دستگير شده‌اند و تحت فشار بوده‌اند و من هم به او گفتم که سر بي‌گناه بالاي دار نمي‌رود و اگر واقعا مدعي است که بي‌گناه است به کشور بازگردد و پاسخگوي مسائل مطرح شده باشد.

 

ابطحي گفت: مالاميري با بيان صحبت‌هايي از قبيل اينکه او را به خاطر اصلاح‌طلب بودن تحت فشار قرار داده‌اند، سعي در فرافکني از طريق لابي‌هاي رسانه‌اي خود دارد.

 

وي افزود: اين افراد با لابي رسانه‌اي که دارند سعي در حاشيه‌سازي و انحراف افکار عمومي از موضوع اصلي به موضوعات فرعي دارند.

 

نماينده مردم خميني‌شهر با بيان اينکه هر کس در هر مقام و رده‌اي که فعاليت مي‌کند اگر آلوده به فساد است بايد به پرونده‌اش رسيدگي شود عنوان کرد: نه تنها فريدون که به حاکميت متصل است و دستيار ويژه رئيس جمهور است بلکه تمامي کساني که در دوره‌هاي مختلف تخلفي داشته‌اند و از رانت‌هاي اطلاعاتي استفاده کرده‌اند بايد محاکمه شوند و به پرونده آن‌ها رسيدگي شود.

 

ابطحي در پايان گفت: يکي از ضعف‌هاي دستگاه قضايي که تا حدودي در دوره آقاي لاريجاني برطرف شده، برخورد با دانه درشت‌ها بوده که اين موضوع جاي تقدير و تشکر دارد و اميدواريم قوه قضاييه اين روند را تا انتهاي کار ادامه دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html